Az Opel Astra hűtőmaszkjának a lecserélése, rácsos hűtőmaszkra szerintem egyáltalán nem nehéz munka. Egy kis festés, rácskészítés és radírozás az egész.
Sötét, mint az éjszaka
Az autó hűtőmaszkját fekete (akár bolyhos, akár nem) színű ecsettel fessük be. Így amikor majd a réteget lejjebb vesszük csak finom rácsozást, vagy pedig ha felhúzzuk, akkor fémrácsozást fogunk kapni.
A háló csapdájában
Szükségünk van egy hálóra is; fekete alapon fehér rácsozatra. Türelmesebbek kézzel megrajzolják, rutinosabbak megkeresik azt a szűrőt, amellyel pillanatok alatt előáll. A lustábbak pedig letöltik a mellékelt illusztrációt.
Ha túl tömzsinek vélitek a rácsozást a akkor nagyítsatok, nyújtsátok. Ha meg túl nagyok a lyukak akkor tömörítsetek.
A nász pillanata
Az alaphálónkból kimetszünk egy körülbelül megfelelő méretű részt, és beillesztjük az autós képbe.
Behálózva
Következő lépésben az autóhoz képest meg kell döntenünk, hogy élethűbb legyen. Ez történhet forgatással, nyírással vagy akár egy kis perspektívikus torzítással is.
Hulljon a férgese!
Ezután csökkentsük a réteg áttetszőségét, hogy könnyebben radírozhassunk a nagy, szigorúan bolyhos ecsettel. Ugyanis ha nem bolyhossal dolgozzunk, nem lesz élethű, így pedig, mintha árnyékot is kapna a maszk.
Finomhangolás
Ha finoman körbe radíroztuk, ilyen eredményt kapunk.
Ilyenkor lehet még a réteg áttetszőségén állítani, hogy milyen stílusú rácsa legyen. Sok sikert a hűtőmaszk készítéséhez!